Webteksten voor Piushaven Culinair

Al kent Tilburg natuurlijk alléén maar mooie plekjes, de Piushaven valt wat ons betreft toch echt wel in de buitencategorie. In dat gebied tref je gezellige cafés, vlonders vanwaar het op mooie dagen goed over het water staren is, allerhande boten en hordes hardlopende Tilburgers. Én je treft hier Piushaven Culinair. Dit jonge bedrijf organiseert rondvaarten met culinaire verwennerij. 

In 2021 – kort nadat het c-virus getemd was – gingen de trossen van Piushaven Culinair los. Daarna verliep alles voortvarend. Veel mensen vonden het een leuk idee; lekker eten en drinken in het bijzijn van gezellige mensen en met een steeds wisselend uitzicht als decor. Wijzelf zijn ook weleens aan dek gegaan, en het werd een méér dan mooie tocht.  

Wat we deden 

Om een rondvaartbedrijf te starten, zijn een vloot en personeelsbestand samenstellen een goed begin. Daarnaast heb je ook een website nodig die je bedrijf naar de computerschermen brengt. Om tot een spetterende website te komen, besloot kapitein Bas Versantvoort met ons in zee te gaan.   

Piushaven Culinair had al een website; een zogeheten onepager. Op zich stond het hoogstnodige wel op, maar Piushaven Culinair wilde vooral beter gevonden worden in de zoekmachines. Daarom speelden SEO (Search Engine Optimization) en gebruiksvriendelijke content een centrale rol in de vernieuwingsslag. Tijdens het zoekwoordenonderzoek hebben we gekeken naar termen waar de doelgroep actief naar zoekt. En op basis van de uitkomsten hiervan, adviseerden wij een nieuwe websitestructuur. Na Bas’ goedkeuring pasten we ook het ontwerp aan. En leefde ons Team Tekst zich uit. Landingspagina’s, blogs en normale webteksten; het hele pakket. 

Bij het schrijven van alle copy zorgden we ervoor dat deze zoekwoorden op een natuurlijke manier werden verwerkt. Daarnaast hebben we gelet op technische SEO-aspecten zoals een snelle laadtijd, mobielvriendelijkheid en een duidelijke interne linkstructuur. Dit alles versterkt niet alleen de online zichtbaarheid van Piushaven Culinair, maar zorgt er ook voor dat bezoekers langer op de website blijven en sneller actie ondernemen, zoals het reserveren van een rondvaart natuurlijk. Het resultaat: een website die niet alleen inspireert, maar ook converteert. Kijk zelf maar!

Kapitein Bas Versantvoort
besloot met ons in zee te gaan.