Matthijs van team Strooploos
Als je ons volledige team ziet denk je misschien: wat een compacte club. Dat klopt ergens ook wel. Maar vergis je niet: het is behoorlijk indrukwekkend wat onze communicatielieden op een dag allemaal klaarspelen. Ze zijn slim en snel. Doen grootse dingen, met aandacht voor de kleinste details. En dit alles op een creatieve en resultaatgerichte manier.
Knallende campagnes, titaniumsterke teksten, doordachte communicatieplannen, artistieke websites en flitsende foto’s nodig? Wat er ook loos is, zij helpen je van start tot finish. Of zelfs van start tot ereronde. Van strategie tot eindproduct. En alles daartussenin. Je kunt het Strooploos-team gerust om een boodschap sturen. Doe dat dus vooral.
Dit is Matthijs
Als reservekeeper van een amateurvoetbalteam kwam hij voor het eerst in aanraking met de serieuze onderzoeksjournalistiek. Hij dacht: als ik dan toch op deze bank naar een matige wedstrijd zit te kijken, kan ik net zo goed wedstrijdverslagen schrijven en die na afloop met de trage Windows 95-pc in de bestuurskamer doormailen naar de krant. Daarna ging het snel. Niet per se met zijn voetbalcarrière, maar wel met zijn loopbaan als tekstschrijver. Over loopbanen gesproken: Matthijs mag op mooie dagen graag een kilometer of wat hardlopen over de verharde wegen.
Matthijs Lodewijks
Woordwizard
Hierin blinkt Matthijs uit
Onze ervaren tekstschrijver luistert liever dan dat hij praat. Dat is ook wel handig, want hier zijn de vrouwen duidelijk in de meerderheid. Deze luisterende eigenschap komt hem als interviewer en dagbladfreelancer goed van pas. Hij laat anderen graag vertellen, om er vervolgens een – bij voorkeur – mooi verhaal van te maken. Maar ook andere genres liggen hem goed. Webteksten, vacatureteksten, nieuwsbrieven, klantcases, testimonials, sms-berichten en meer: jij vraagt, hij draait er zijn hand niet voor om.
Dit wist je misschien nog niet over hem
Matthijs is een tekstschrijver met liefde voor pure verhalen en een milde allergie voor jeukwoorden en mensen die een rotonde verlaten zonder richting aan te geven. Hij houdt van rockende chansons. Vooral de liederen van bands als Pearl Jam, Alter Bridge, The War on Drugs en Metallica doen het goed bij hem. Verder mag hij graag naar een mooie vinylplaat of zijn Gibson Les Paul Studio luisteren. En concerten bezoeken en met gelijkgestemden wat drinken in cafés met een redelijk assortiment speciaalbier. Eén van de hoogtepunten in zijn steeds langer wordende bestaan is een verzonnen satirisch blogje waarmee hij hartje zomer 2014 onbedoeld 1,5 miljoen lezers op het verkeerde been zette alsof het Jasper Cillessens waren, oog in oog met een penaltynemer. Of die mooie voorjaarsdag in 2024 waarop hij er eindelijk in slaagde een poserend ijsvogeltje voor zijn cameralens te krijgen.
“Duurt lang, gaat moeizaam. Dat zijn dingen die niet in de Dikke van Dale van Matthijs staan. Wat hij wél is? Een echte aanpakker, een geduldige luisteraar en een kritischevragensteller. Een creatieve copywriter die de vaart er graag in houdt op weg naar gesmeerde eindproducten. Zonder stroop, mét resultaat.”
Dit zegt Puck
over Matthijs