Op de bühne met Bo Oprinsen, accountmanager bij Werken in de Regio
In de rubriek ‘Op de bühne’ zetten wij steeds één van onze klanten in de schijnwerpers. Om aan de zichtbaarheid van het bedrijf bij te dragen, maar ook omdat wij vinden dat iedereen kennis met ze zou moeten maken. Een heuse win-winsituatie dus! Met het zoeklicht recht in hun gezicht geven zij antwoord op een aantal vragen. Informatief, amusant en bij vlagen om je vingers bij af te likken… Lees je mee?
In deze editie van ‘Even op de bühne’: Bo Oprinsen, accountmanager bij Werken in de Regio. Al enige tijd trouwe klant van Strooploos. Samen ontwikkelden we onder meer wervende teksten voor de Open Bedrijvendag.
Zo, daar sta je dan, Bo. Midden op onze bühne. Geen last van plankenkoorts, hoop ik?
Nee, ik heb de toneelopleiding gedaan en mijn grote passie is zingen. Aan een podium ben ik dus wel gewend!
Kun je in 3 zinnen vertellen wat Werken in de Regio precies doet?
Bij Werken in de Regio maken we werk van werk. We brengen werkgevers, werknemers én werkzoekenden samen op een regiogebonden platform. In mijn geval is dat Tilburg en omstreken.
Wat is jouw rol binnen Werken in de Regio?
Ik vervul de functie van accountmanager. Maar daarnaast pak ik ook allerlei andere werkzaamheden op. Zo bestaat mijn takenpakket onder meer uit het bijhouden van het vacatureplatform, het bijwonen van events en natuurlijk veel netwerken. Maar ook het ondersteunen van werkzoekenden en het zoeken naar mooie uitdagingen voor onze kandidaten ligt op mijn bord. Ik ben dus eigenlijk een manusje van alles!
Hoe is dat gekomen? Uit idealisme? Vanuit ambitie? Of was het een typisch geval van ‘van je passie je werk maken’?
Zelf heb ik de toneelacademie gedaan. Ik ben echt een ‘kunstkindje’ om het zo maar te noemen. Na mijn studie werd er flink bezuinigd op de cultuursector, waardoor het lastiger werd om een baan te vinden die aansluit op mijn opleiding. Ik besloot op reis te gaan en werd daarna door een kennis benaderd als om als project intercedent bij een logistiek bedrijf aan de slag te gaan. Daar begon ik op de afdeling planning en hield ik me bezig met personeelszaken. Via deze weg ben ik uiteindelijk in de arbeidsbemiddeling gerold.
Toen ik werkzaam was bij mijn vorige werkgever werd er vanuit Werken in de Kempen gevraagd of ik interesse had om een nieuwe Werken in de Regio-vestiging op te starten in Tilburg. Hier komen ontzettend veel verantwoordelijkheden bij kijken, wat het erg spannend maakte. Zo kende ik als echte Tilburger al veel bedrijven, maar niet álle bedrijven. Bij Werken in de Regio is dit wel van belang. We willen zowel de bakker op de hoek bedienen, als Tesla. Dus ik ging aan de slag met een marktbewerkingsplan om een voet tussen de deur te krijgen bij de gevestigde bedrijven in deze regio. In alle eerlijkheid gaat mij dit goed af en ben ik eenmaal binnen, dan pak ik dat podium wel!
Waarin zijn jullie anders dan de rest? Kom maar op dus met die USP’s!
Ik denk dat de regionale insteek een grote USP is van ons. We zitten dichtbij en het is laagdrempelig. We zijn nuchter en oprecht en komen niet aanzetten in een driedelig pak. We zijn echte mensen die anderen willen helpen. Daarnaast gaan we voor een oprechte klik en niet voor de snelle winst. We vinden het heel belangrijk dat we de juiste match vinden.
Bij Werken in de Regio willen we iedereen een kans geven. Er is een grote doelgroep van 50+ die niet aan een baan komt. Omdat ze ‘te oud’ zijn en daarom overal worden neergezet als flexwerkers. Wij zoeken ook voor deze mensen een vaste baan. Door in gesprek te gaan met potentiële werkgevers en aan te geven dat deze kandidaat van 55 jaar graag nog 10 jaar aan de bak wil. Op deze manier proberen we weer die juiste match te maken. Zo heeft de werkgever een kracht met veel ervaring rondlopen en de werknemer vastigheid. Kortom; win-win dus!
En wat laten jullie liever aan anderen over?
Wij focussen ons niet op flexwerkers of bedrijven die hiernaar op zoek zijn.
En waar zou je graag (nog) meer de tijd voor nemen?
Het leukste vind ik de auto instappen (of op de fiets springen) en naar bedrijven te gaan. Om kennis met ze te maken en ze te adviseren. Ik wil bedrijven écht helpen met het invullen van hun vacatures met goed en passend advies. Ik sla geen boekje open met tarieven en diensten, maar bekijk wat de klant zelf al heeft ondernomen en wat wij als extra toevoeging nog kunnen leveren. Zo bieden we bij Werken in de Regio voor elk probleem een passend advies.
Wat is je mooiste herinnering van jouw loopbaan bij Werken in de Regio?
Ik vind de Open Bedrijvendag heel tof. Tijdens deze dag kunnen bedrijven letterlijk hun deuren openen voor potentiële werknemers. Ik heb hier zelf ook een goede herinneringen aan. Als 12-jarig meisje ben ik een keer door mijn oma meegenomen naar een van de eerste edities van de Open Bedrijvendag. Het bracht mij bij een bakkerij waar ik worstenbroodjes en eierkoeken mocht eten. Dit is mij enorm bijgebleven en ik ben tot aan de dag van vandaag vaste klant bij deze bakkerij.
De komende Open Bedrijvendag vindt plaats op 9 april 2022. Kijk voor meer informatie op de website.
En wat wil je zo snel mogelijk weer vergeten?
Elke vrijdag vieren we onze successen. Een keer liep dit een beetje uit de hand. Eenmaal onderweg naar huis wist ik niet meer precies hoe de avond verlopen was. Maar ik weet wel dat het ontzettend gezellig was!
Wat gaf de doorslag om een paar maanden geleden naar Strooploos toe te stappen?
Ik ken zelf best wel een aantal tekstschrijvers. Wat ik zo leuk vind aan de samenwerking met Strooploos is dat we elkáár helpen. Daarnaast vind ik de teksten die jullie schrijven heel goed, zo ook de content die regelmatig op LinkedIn wordt gedeeld. De how to’s lees ik altijd met veel plezier.
Wat heeft dat jullie gebracht?
Tevreden klanten! We lieten Strooploos teksten schrijven voor onze opdrachtgevers. En die waren erg te spreken over de werkwijze, de snelle doorlooptijd én natuurlijk het eindresultaat.
Staan jullie open voor meer samenwerkingen?
Absoluut! Een volgende keer denk ik direct weer aan jullie.
En tot slot: hoe kunnen geïnteresseerde partijen en potentiële klanten jullie bereiken?
Ik ben goed benaderbaar via LinkedIn, mail en natuurlijk via ons 013-nummer. En meer informatie over Werken in de Regio vind je op onze website.