Even op de bühne: met Noor van De Commanderie
In de rubriek ‘Even op de bühne’ zetten wij steeds één van onze klanten in de schijnwerpers. Om aan de zichtbaarheid van het bedrijf bij te dragen, maar ook omdat wij vinden dat iedereen kennis met ze zou moeten maken. Een heuse win-winsituatie dus! Met het zoeklicht recht in hun gezicht geven zij antwoord op een aantal vragen. Informatief, amusant en bij vlagen om je vingers bij af te likken… Lees je mee?
In deze editie van ‘Even op de bühne’: Noor van Roessel, eigenaresse van De Commanderie. Sinds 2019 is het bedrijf trouwe klant van Strooploos. Samen ontwikkelden we onder meer een brandguide (waarin we het DNA van het bedrijf vingen), een nieuwe website, een promotieplan en heel veel socialmediacontent.
Zo, daar sta je dan, Noor. Midden op onze bühne. Geen last van plankenkoorts, hoop ik?
Nee, niet speciaal nee. Ik sta veel voor groepen en doe woordjes, dus spreken in het openbaar is niet echt een probleem gelukkig.
Kun je in 3 zinnen vertellen wat jouw onderneming precies doet?
Wij omschrijven onszelf als een full service evenementenbureau met 3 verschillende takken: events, gasterij en catering. En via die 3 wegen proberen wij mooie herinneringen voor onze gasten te creëren. We hebben daar alles voor in huis; materialen, service en eten en drinken.
Hoe is dat gekomen? Uit idealisme? Vanuit ambitie? Of was het een typisch geval van ‘van je passie je werk maken’?
Sjef heeft in 2007 De Commanderie overgenomen. Hij had daarvoor in een feestzaaltje bij de boerderij van zijn ouders aan het vak mogen proeven en besloot dat hij dat werk op grotere schaal wilde doen. Ik leerde Sjef pas in de beginfase van De Commanderie kennen. Ik was product- en marketingmanager in de food, maar had altijd al de droom om ooit mijn eigen restaurant te beginnen. Als je dan iemand ontmoet die een zaak in die richting heeft, dan is één plus één 2. Ik ben in 2012 in het bedrijf gekomen.
Wij doen dit werk omdat we mensen blij willen maken. Hebben wij een mooi evenement gedraaid, dan kunnen we daar qua gevoel ook echt een paar weken op teren. ‘Creating memories’ is onze intrinsieke motivatie.
Waarin zijn jullie anders dan de rest? Kom maar op dus met die USP’s!
Wij leveren superservice. We werken met hoogwaardige horecaprofessionals, we zitten bovenop kwaliteit en er is áltijd voldoende. Want we realiseren ons dat mensen soms jarenlang naar zo’n belangrijk moment toeleven. En dat wij maar een uur of 5 hebben om onszelf te bewijzen. Want daarna is het een herinnering. Topsport dus. En zo benaderen we het ook.
En wat laten jullie liever aan anderen over?
Sjef wil niet op de vloer staan tijdens een event. Die doet allerlei voorbereidende werkzaamheden, maar verdwijnt achter de schermen zodra het echte feest begint. Ik ben juist helemaal niet van de techniek, tentenbouw, lampen ophangen en aankleding, maar meer van het werk dat op de voorgrond moet gebeuren. Ik neem het dus over waar het voor Sjef stopt. Wat dat betreft zijn wij het perfecte team. Al zijn we natuurlijk nergens zonder onze hele ploeg om ons heen.
Aan welke taken besteed jijzelf dagelijks de meeste tijd?
Ik praat vooral veel met gasten en voer gesprekken om evenementen te creëren. Ik heb het daarnaast druk met de planning, facturatie en andere financiële zaken. En tijdens events ben ik degene met de ‘overview’.
En waar zou je graag (nog) meer de tijd voor nemen?
Marketing. Want dat onderdeel vind ik superleuk, maar in de dagelijkse routine raakt het vaak een beetje in de vergetelheid. En al heb ik door de hele coronasituatie nu veel tijd voor de kinderen, dat was voorheen veel minder het geval. Daar wil ik ook als er weer ‘normale’ tijden aanbreken ruimte voor blijven maken.
Wat is je mooiste herinnering van jouw afgelopen 9 jaar bij De Commanderie?
We hebben in 2014 onze bruiloft bij De Commanderie gevierd. Dat was zó’n geweldige combinatie; zelf te gast zijn, maar de dag ook mee opgebouwd hebben. En onze eigen mensen hebben die dag gedraaid. Dat was een fantastisch gevoel.
En wat wil je zo snel mogelijk weer vergeten?
Weinig. Al zijn er wel wat ervaringen op het gebied van catering waar we niet bepaald trots op zijn. Voor 15 personen broodjes verzorgen bijvoorbeeld. Dat je ze op het laatste moment hebt moeten maken, even tussen de events door. Dan doe je mensen tekort. Gelukkig hebben we er echt van geleerd. We doen dat soort opdrachten niet meer. Je moet doen waar je goed in bent, niet iemand een gunst willen verlenen. Wij hebben inmiddels heel duidelijk voor het creëren van herinneringen gekozen. En dat doe je niet met een broodje kaas.
Wat gaf de doorslag om in juni 2019 naar Strooploos toe te stappen?
Via mond-tot-mondreclame kwamen wij bij jullie terecht. Twee jonge meiden en de no-nonsenseaanpak en uit het juiste hout gesneden, dat sprak ons aan. Dat werkt gewoon makkelijk. Daarnaast leek het ons fijn, zo’n niet al te groot bureau. Zo kun je sneller schakelen. Daar houden we van.
Wat heeft dat jullie gebracht?
Een brandguide, en in het verlengde daarvan een beter beeld van wie wij nu eigenlijk zijn. En op online- en socialmediagebied een professionelere uitstraling. Onze website wordt inmiddels ook beter gevonden. En het onderhouden ervan wordt nu niet meer vergeten in de drukte van alledag.
Staan jullie open voor meer samenwerkingen?
Altijd! Samenwerken is leuk. En zeker met partijen die je via via leert kennen. Je kent dan al iemand die de partij kent. Dat maakt het beter in te schatten of er daadwerkelijk een match is.
En tot slot: hoe kunnen geïnteresseerde partijen en potentiële klanten jullie bereiken?
Je mag ons altijd bellen en mailen. Of − als de maatregelen het toelaten − even koffie komen drinken natuurlijk!