Jouw plek claimen met gedegen merkpositionering

Waarom een klant jouw merk boven dat van andere aanbieders verkiest? Het heeft onder meer met ‘merkgevoel’ van doen. Merkpositionering is dan ook een effectieve marketingstrategie. Je maakt er de identiteit van je bedrijf inzichtelijk mee. En het helpt de door jou gekozen kenmerken en eigenschappen op je potentiële klanten over te brengen. Zo komt uiteindelijk enkel jóúw doelgroep naar je toe. Strooploos kan je helpen het DNA van jouw onderneming te vangen en je merk zo te positioneren dat je doelgroep je zonder twijfel kan vinden.

Wat is merkpositionering?

In een tijd dat een onbeperkt aanbod altijd in een paar klikken binnen handbereik is, is je merk goed positioneren belangrijker dan ooit. Om zichtbaar te zijn voor je doelgroep, maar ook om te filteren. Want hoe duidelijker jouw positie is, des te beter ben je zichtbaar in het onbegrensde woud van marketinguitingen. Door te laten zien, horen en voelen waar je onderneming voor gaat en staat, krijg je enkel met partijen te maken die een match met jou en jouw manier van werken zijn. Kwalitatieve leads dus waardoor er geen tijd aan mismatches verloren gaat. Hoe zo’n merkpositionering werkt? Door heel bewust een specifieke combinatie van kenmerken, eigenschappen en associaties aan jouw naam of merk te verbinden. En wij van Strooploos weten hoe…

Voor een effectieve positionering van je merk ontfutselen we eerst het DNA van jouw onderneming. We buigen ons kritisch over vragen als wat is belangrijk voor jouw doelgroep, wat onderscheidt jou van de concurrent en wat kun jij met recht beloven? Na het bepalen volgt een stukje ‘doorvertalen’, waarbij je uiteindelijk een tastbaar en visueel brondocument in handen krijgt waarin je organisatie is vastgelegd. Merkpositionering ten top. Want met die blueprint stellen we organisaties en hun medewerkers in staat om het merk in de toekomst consistent uit te dragen richting potentiële klanten, partners en stakeholders. Niet iets om lichtzinnig over te denken dus.

(seo) teksten laten schrijven Strooploos

Let’s catch a story to tell

Je merk positioneren via een brand guide

Een unieke plaats ten opzichte van de concurrentie bemachtigen; met onze op maat gemaakte brand guides kan het. Voor een optimale merkpositionering besteden we in het document onder meer aandacht aan de volgende zaken:

  • wie is de organisatie?
  • wat doet ze?
  • waarom doet ze wat ze doet?
  • bedrijfsmissie
  • organisatievisie
  • doelgroepomschrijving
  • onderscheidend vermogen
  • tone of voice
  • kernwaarden
  • merkbeloften
  • pitches: kort, korter en nóg korter
  • boilerplate (korte tekst die voor verschillende communicatie-uitingen wordt hergebruikt)

We horen het je denken: mijn merk goed positioneren klinkt geweldig, maar daar ben ik natuurlijk ontzéttend veel tijd aan kwijt. Niets is minder waar, dus laat dat idee je niet weerhouden om nu eens goed met deze effectieve marketingstrategie aan de slag te gaan. Het zit namelijk zo: we plannen samen een verkennend gesprek in waarin we elkaar beter leren kennen en ons een beeld vormen van jouw bedrijf en ondernemersfilosofie. We bespreken ook wensen, hetgeen je uit wil stralen en de langetermijndoelen die je voor ogen hebt. Ja, we gaan meteen vol gas en vragen jou het hemd van het lijf. Zo halen we in één keer voldoende informatie op om jouw merk goed te kunnen positioneren. En hoeven we jou tussendoor niet steeds met aanvullende vragen of verzoeken te bestoken. Jij hebt er voor de rest dus weinig omkijken meer naar. Wij klaren de klus. En dat ga jij merken…

Job van den Akker
Eigenaar

Klant van Strooploos - BakkieKoffie

“Creatief, jong, proactief, energiek, origineel en allround; die woorden schieten me te binnen als ik aan Puck en Priscilla van Strooploos denk. Wij als BakkieKoffie zijn blij dat we deze meiden bij ons proces betrokken hebben. Het maakt ons proces beter en leuker tegelijk!”

BakkieKoffie (toen nog naamloos) klopte bij ons aan met hun bedrijf in ontwikkeling. Van de bedrijfsnaam, de positionering van de franchiseformule tot de webteksten; we droegen er van begin tot eind zorg voor.

Let’s catch a story to tell

Wij zijn benieuwd naar het verhaal áchter je producten of diensten. Naar jouw reden om iedere dag weer te doen wat je doet. Op zoek naar een communicatiepartner met een gezonde portie nieuwsgierigheid en de expertise in huis om op strategisch, tactisch en/of operationeel niveau te adviseren, motiveren en inspireren? En jouw merkstrategie voor ééns en altijd scherp, duidelijk en gedegen neer te zetten? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of onze online chat. 

Allesbehalve stroperige dienstverlening

Copy

Laat onze copywriters ijzersterke SEO-teksten schrijven die je doelgroep leest en die beklijven.

Meer lezen

Events

Eventmanagement uitbesteden? Jouw zakelijke evenement is in kundige handen bij ons.

Meer lezen

Beeld

Op zoek naar beelden die impact maken? Wij leggen jouw bedrijf of evenement scherp voor je vast.

Meer lezen

Grafisch

Een visuele identiteit waarbij jouw klant zich thuisvoelt? Strooploos laat je de mogelijkheden zien.

Meer lezen

Social media

Bedenken, creëren én plaatsen; wij nemen jouw content van voor tot achter serieus.

Meer lezen

Website

Met aansprekende teksten, beelden en een passende look and feel wordt jouw website één geheel.

Meer lezen